Den 13 november lanserade IKEA Sverige ett nytt tillägg i kundklubben IKEA Family för att belöna sina lojala kunder med personliga förmåner och erbjudanden. Det innebär att befintliga och nya IKEA Family medlemmar samlar poäng när de handlar hos eller interagerar med IKEA. Med det nya poängsystemet belönas medlemmarna genom hela kundresan, oavsett om besöket sker i ett IKEA varuhus, på IKEA.se, i appen eller via kundservice.

Medlemmar i IKEA Family samlar nu poäng genom interaktioner när de till exempel loggar in i appen, skapar en önskelista på IKEA.se eller bokar ett planeringsmöte med en inredningsdesigner. Medlemmar samlar även poäng genom att handla på IKEA.se, i appen, genom kundservice, i varuhus och i restaurangen.

Med insamlade poäng kan medlemmar låsa upp personliga förmåner inom flera kategorier. Det kan till exempel vara en kostnadsfri click & collect-leverans, en måltid i restaurangen eller en värdekupong på heminredning. Medlemmarna väljer själva vilka förmåner de vill låsa upp och utnyttja.